حدیث «معرفتي بالنورانیة» _ بخش هفدهم

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله ؛ باطن «ذکر» در آیه قرآن کریم
تمام علم قرآن کریم و علم به ما هو کائن تا روز قیامت ؛ نزد امیرالمؤمنین علیه‌السلام

 

يا سَلْمَانُ وَ يَا جُنْدَبُ وَ صَارَ مُحَمَّدٌ اَلذِّكْرَ اَلَّذِي قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «قَدْ أَنْزَلَ اَللّٰهُ إِلَيْكُمْ ذِكْراً رَسُولاً يَتْلُوا عَلَيْكُمْ آيٰاتِ اَللّٰهِ »

إنِّي أُعْطِيتُ عِلْمَ اَلْمَنَايَا وَ اَلْبَلاَيَا وَ فَصْلَ اَلْخِطَابِ وَ اُسْتُودِعْتُ عِلْمَ اَلْقُرْآنِ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ

 

[حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند]

ای سلمان و اباذر محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم همان ذكرى است كه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده «قَدْ أَنْزَلَ‌ اَللّٰهُ‌ إِلَيْكُمْ‌ ذِكْراً رَسُولاً يَتْلُوا عَلَيْكُمْ‌ آيٰاتِ‌ اَللّٰهِ‌»

به من علم مرگ و ميرها و بلاها و فصل الخطاب [اینکه در هر مسأله چه پاسخی باید داده شود و پاسخ نهایی و تمام کننده باشد] اعطا شده است و به من علم قرآن و هر آنچه تا روز قيامت اتفاق خواهد افتاد , واگذارده‌اند.

 

بحار الأنوار , جلد ۲۶ , صفحه ۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *