مرکز حقایق اسلامی

اولا؛ آن چه که از برخی از روایات استفاده می‌شود این است که. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نزدیک در ورودی منزل نشسته بودند. و با دیدن عمر و همراهانش، در را به روی آنان بست. پس اصلا حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پشت در نرفته بود تا این اشکال پیش بیاد.

ثانیا؛ حضرت فاطمه سلام الله علیها برای اینکه قاطع ترین حجت ها را بر آنها تمام کنن. جوری که در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر صلی الله علیه و آله. و بلکه در پیشگاه تاریخ و مسلمانان هیچ عذری نداشته باشند. شخصاً با اونها صحبت کردند تا از یک طرف حجت‌ را بر علیه آنها تمام کنن. و از طرفی نهایت خباثت درونی و پلیدی درونی دشمنان را برای همیشه در تاریخ و برای همه جهانیان، آشکار نمایند.

ثالثا؛ نباید فراموش بشه که وقتی به خانه خاندان پیامبر هجوم بردند و به زور آتش و لگد وارد منزل شدند. حضرت امیرالمؤمنین علی علیه ‌السلام ناگهان از جا بلند شدند و یقه عمر را گرفتند و محکم كشیدند و بر زمین زد. بر بینى و گردنش كوبیدند و خواستند که عمر را بكشند، ولى وصیتى را كه پیامبر به مولا كرده بودن رو بیاد آوردن. و فرمودن: «اى پسر صهاک، قسم به آنكه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود. اگر نبود تقدیر الهی و عهدى كه پیامبر با من نموده است. مى دانستى كه تو نمى توانى به خانه من داخل شوى!»

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *