مرکز حقایق اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش تصویری نشست علمی و جلسه پرسش و پاسخ اعتقادی

با حضور استاد محقق دکتر سید عصام العماد

 

به گزارش مدیریت محترم داخلی مرکز حقایق اسلامی جلسه نشست علمی و پرسش و پاسخ اعتقادی روز چهارشنبه مورخه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور جناب استاد محقق دکتر عصام العماد در ساختمان مرکز حقایق اسلامی برگزار گردید.

ایشان افزودند، جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید در فضائی صمیمانه، با حضور امامت پژوهان و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام آغاز گردید.

در ابتدا جناب حجة الاسلام علی جلالی دبیر جلسه به بیان مختصری از بیوگرافی و پیشینه استاد سید عصام العماد پرداخته و سپس استاد محترم بیانات ویژه ای درباره نواقص موجود در مکتب اهل‌سنت و دلایل گرایش خود به شیعه، ایراد فرمودند.

اهم نکاتی که جناب استاد دکتر عصام مطرح فرمودند به بیان ذیل می‌باشد:

برخی از نواقص بسیار بزرگی که در مکتب سقیفه وجود دارد و موجب گردید بنده به مکتب شیعه اثنی عشری گرایش پیدا کرده و ایمان بیاورم عبارتند از:

۱ . مبنای غلط رجالی:

با بررسی هایی که انجام دادم به وضوح مشاهده کردم که مبنایی که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله برای دریافت احادیث و تشخیص احادیث صحیح از غیر صحیح بیان فرمودند دقیقا مباین با مبنایی است که علمای اهل‌سنت در مباحث علوم حدیثی و رجالی خود در پیش گرفتند. چرا که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله معیار را در اعتبار افرادی قرار دادند که از محبان و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام هستند و عدم اعتبار افرادی که دشمنی و مخالفت با امیرالمؤمنین علیه السلام دارند.

حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ عُثْمَانَ ابْنِ أَخِي يَحْيَى بْنِ عِيسَى الرَّمْلِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عِيسَى الرَّمْلِيُّ، عَنِ الأَعْمَشِ، عَنْ عَدِيِّ بْنِ ثَابِتٍ، عَنْ زِرِّ بْنِ حُبَيْشٍ، عَنْ عَلِيٍّ، قَالَ: لَقَدْ عَهِدَ إِلَيَّ النَّبِيُّ الأُمِّيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ ‌لَا ‌يُحِبُّكَ ‌إِلَاّ ‌مُؤْمِنٌ، وَلَا يَبْغَضُكَ إِلَاّ مُنَافِقٌ (سنن ترمذي – ت بشار، ج ۶، ص ۹۳، ح ۳۷۳۶)

این در حالی است که طبق مبنای برخی رجالیون اهل سنت شیعه بودن و رافضی بودن از موارد جرح راوی به شمار آمده و در مقام جرح و تعدیل روات از نقل روایات شیعه رویگردان هستند.

۲ . تناقض گویی های متعدد و تفاوت عمده بین مبانی گفتاری و نوشتاری و بین عملکرد ایشان؛ که مثلا امام و رهبر وهابیان جهان که البانی بوده است کتابی در دفاع از حدیث ثقلین می‌نویسد اما در مقام استدلال از حیث دلالت به این حدیث شریف پایبند نیست.

۳ . حدیث اثنی عشر خلیفه؛ که همه علمای اهل سنت آن را معتبر می‌دانند اما در مقام عمل گویند ۴ خلیفه برای پیامبر صلی الله علیه و آله وجود دارد و در تکمیل این دوازده خلیفه درمانده اند.

انتهای جلسه، استاد محترم به پاسخگویی به سوالات حاضران گرامی پرداختند.

 

تصاویر مربوط به برگزاری نشست علمی:

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عصام العماد